Asiaa markkinoinnista, viestinnästä ja työnantajamielikuvasta

Sisältö ja muoto ovat yhtä, ja hyvä tarina pitää osata myös kertoa hyvin. Kerro meille, mistä markkinointiviestintään liittyvästä aiheesta sinä haluaisit kuulla seuraavassa blogissamme, ja toteutamme toiveesi.

Markkinointiviestinnän trendit 2019

Facebook ennustaa, että vuonna 2022 kaikki Facebookin sisältö on videoita. Tätä kehitystä kiihdyttääkseen Facebook on muuttanut algoritmejään siten, että kanavien tykkääjämäärillä ei ole merkitystä, ainoastaan julkaisujen kiinnostavuudella. Facebook arvioi julkaisun kiinnostavaksi, jos sillä on paljon tykkäyksiä tai kommentteja, tai jos päivityksen sisältö on – tadaa – video.

Haamukirjoittaja paljastaa asiantuntemuksesi

Kummittelen yritysten blogeissaartikkeleiden haamukirjoittajana. Tämä tarkoittaa, että haastattelenasiantuntijan ja kirjoitan hänen puolestaan aiheesta artikkelin, jokajulkaistaan asiakkaamme blogissa haastattelemani asiantuntijan allekirjoittamana.

Toimiva ja tuloksellinen markkinointiviestintä syntyy HR:n, markkinoinnin ja myynnin tiiviistä yhteistyöstä

Markkinointiviestinnän rooli on ollut viime vuosina murroksessa. Sen ainoana tehtävänä ei ole enää myynnin tukeminen vaan lisäksi työnantajamielikuvan vahvistaminen. Tämä edellyttää yrityksissä useiden ihmisten saumatonta yhteistyötä.

Tekstintekijä ajattelee kuin ostaja

”Olen aina halunnut markkinointialalle. IT-asiakkaiden parissa työskentely on ihan parasta dementianestoduunia – uusia asioita, erilaisia yrityksiä ja ihmisiä, joiden intoa ja tunteita peilaan kuin kameleontti!”

Koodaava visualisti

Antti-Pekka Majanen aloitti web-suunnittelijana Encoren Turun toimistolla marraskuussa 2017. Raisiolainen A-P on nuoresta saakka ollut kiinnostunut tietokoneista ja siitä, mitä kaikkea niillä voikaan saada aikaan.

5+1 vinkkiä henkilörekisterien turvaamiseen

Onko yritykselläsi lista asiakkaiden nimistä, sähköpostiosoitteista tai puhelinnumeroista? Vaikka lista olisi lyhytkin, on se EU:n uuden tietosuoja-asetuksen tarkoittama henkilörekisteri.

Miten saat ei-valituiksi tulleet työnhakijat rakastamaan yritystäsi?

Työnantajamielikuva on tulevaisuuden valuuttaa, mutta yllättävän harva yritys antaa rekrytointiprosessille sen vaatiman painoarvon edestä aikaa tai resursseja. Varsinkin it-alalla, jossa kilpailu parhaista osaajista käy kuumana, kannattaa varmistaa, että myös ei-valituille jää rekrytointiprosessista hyvä maku suuhun.

Djangolla vai WordPressillä – millä mennään verkkoon?

Kun valitaan sitä toteutustapaa, jolla asiakkaan verkkosivua lähdetään tekemään, täytyy aivan ensimmäiseksi miettiä sivun käyttötarkoitusta: Tehdäänkö tavanomainen, selailuun ja sisällön esittelyyn keskittyvä sivu, vai halutaanko sivulle myös monipuolisempaa/monimutkaisempaa toiminnallisuutta?

Puhu totta. Ihanko totta!?

Istuin kesäkuun alussa elämäni ensimmäistä kertaa Retoriikan kesäkoulun pehmoisella penkillä. Kuuntelin uteliaana, miten ulkomailta paikalle rahdatut puheenkirjoittajat antoivat ohjenuoria meille haamukirjoittajille, toisten suuhun sanoja rustaaville sananiekoille. Tärkein tuliainen, joka heiltä löytyi nätisti PowerPointtiin tai mappiin paketoituna, oli yksinkertainen: puhu totta.