Julkaistu: 14.1.2020
Hyvin suunniteltu, laadukas ja säännöllinen sisällöntuotanto lisää kohderyhmän tietoutta yrityksen asiantuntijuudesta ja osaamisesta. Sisällöntuotanto herättää markkinointistrategian henkiin ja pitää huolta markkinoinnille asetettujen, myyntiä ja työnantajamielikuvaa tukevien tavoitteiden toteutumisesta. Sisällöntuotanto on markkinointiviestinnän arkea – se on asiakastarinoita, blogeja ja sosiaalisen median sisältöjä sekä paljon muuta. Hyvä sisällöntuotanto ei yksin riitä, vaan rinnalla tulee olla selkeä kuva yrityksen kohderyhmistä ja ostajapersoonista sekä siitä, miten kohderyhmät tavoitetaan digitaalisissa kanavissa. Ilman kohderyhmä- ja kanavaosaamista laadukas sisällöntuotanto ei ole tuloksellista. Markkinointiviestinnän tulokset eri digitaalisista kanavista syntyvät laadukkaalla sisällöntuotannolla sekä kanava- ja kohderyhmäosaamisella.
Viisi vinkkiä blogin sisältösuunnitelmaan
Hyvä blogi:
- kertoo tarinan
- liikkuu sujuvasti mikro- ja makrotasolla
- kuvaa osuvasti kohderyhmän haasteen tai ongelman
- tarjoaa ratkaisun
- sisältää todistusaineistoa, esimerkiksi tutkimustietoa ja tilastoja
Mikro- ja makrotasolla liikkuminen tarkoittaa sitä, että blogi on sidottu johonkin ajankohtaiseen asiaan tai ilmiöön, joka on linkitettävissä yrityksen asiantuntijuuteen tai liiketoimintaan. Esimerkkinä: ilmastomuutos ja sähköautot.