Rekrytointikampanja takoi tulosta

Project-IT rekrytoi seitsemän kokenutta asiantuntijaa kuukauden kampanjoinnin avulla

Project-IT rekrytoi seitsemän kokenutta asiantuntijaa kuukauden kampanjoinnin avulla

Johtava IT-projektinhallinnan ja arkkitehtuurin asiantuntijayritys Project-IT kahmi elokuussa 2018 alan asiantuntijoita riveihinsä kampanjoimalla Lomalle töihin -teemalla. Encore on tukenut Project-IT:n kasvuvimmaista strategiaa markkinointiviestinnän keinoin tammikuusta 2016 lähtien.

Vuosien pitkäjänteisen markkinointiviestinnän avulla Project-IT:lle on kasvanut uskottava yritysidentiteetti, joka tukee yrityksen myyntiä. Kesällä 2018 Project-IT:n johtoryhmässä syntyi ajatus rekrytoinnin tueksi järjestettävästä kampanjasta.

”Rekrytointikampanjan perusidea ´Lomalle töihin’ syntyi yhteisajatuksena, kun mietimme keinoja saada yritykselle näkyvyyttä ja hyviä ihmisiä meille töihin”, kertoo HR- ja talousjohtaja Eeva Hägerström Project-IT Oy:stä.

Kilpailu asiantuntevista projektipäälliköistä ja arkkitehdeistä on kovaa, joten johtoryhmässä pohdittiin, millä heidät saadaan motivoitua hakeutumaan Project-IT:lle töihin. Project-IT päätyi tarjoamaan jokaiselle kampanjan aikana hakemuksensa lähettäneelle, työsopimuksen allekirjoittamiseen päätyneelle konsultille 5 000 euron matkalahjakortin.

”Encorelaisten ammattitaito, tapa tarttua asioihin ja yhteinen historiamme, näiden avulla pääsimme nopeasti samalle aaltopituudelle ja miettimään, missä mediassa ja miten kampanjaa lähdetään edistämään. Yhteistyötähän tämä on, ja ajattelen suhteemme kumppanuutena sanan parhaassa merkityksessä”, Hägerström kuvailee.


Somekampanjalla näkyvyyttä, tunnettuutta ja onnistuneita rekrytointeja

Kampanja toteutettiin Project-IT:n jo pitkään hyödyntämissä ja hyväksi havaitsemissa sosiaalisen median kanavissa eli Facebookissa, LinkedInissä ja Twitterissä. Kenneth Westerénin kampanjalle rakentama kuvamaailma oli heti oikeilla jäljillä – kirjaimellisesti.

”Kuvamaailma kolahti heti, sillä hän oli tehnyt erinomaisia kuvavalintoja. Valmiiksi mietityistä kuvista oli helppo valita, millä menemme eteenpäin. Miehen pukeutumisen kahtiajako työ- ja loma-asuun sekä paljaiden varpaiden painaumat rantahietikossa – kaikki kuvat värimaailmoineen tukivat visuaalisesti kampanjan ’Lomalle töihin’ -teemaa”, Eeva Hägerström kertoo.

Rekrytointikampanjan markkinointi koostui kohdennetuista somepäivityksistä, asiantuntija-artikkeleista, uratarinoista sekä asiakastarinoista. Näiden avulla tehtiin tutuksi paitsi asiantuntijoiden osaamista myös Project-IT:tä työnantajana. Tutkimusten mukaan asiantuntijat eivät ole niinkään kiinnostuneita rekrytointi-ilmoituksen sisällöstä, vaan tutustuvat yrityksen asiakkuuksiin ja asiantuntemukseen esimerkiksi blogiartikkeleita lukemalla. Somekanavien lisäksi otettiin käyttöön työkalu, jonka avulla tavoiteltiin kohderyhmiä erään median bannerimainonnan avulla.

Rekrytoinnissa haastatteluihin saakka edenneet ovat oma-aloitteisesti kertoneet, että rekrytointikampanja oli aidosti kiinnostava ja houkutteli perehtymään yritykseen tarkemmin.

”Saimme 60 hakemusta, ja mikä tärkeintä, juuri oikealta pääkaupunkiseudun kokeneiden konsulttien kohderyhmältä”, Hägerström kertoo.

Rekrytointiprosessia vietiin tehokkaasti eteenpäin allokoimalla avainhenkilöiden aikaa haastatteluille, jotka pyrittiin viemään läpi laadukkaasti ja nopealla aikataululla. Kampanjalle asetetut tavoitteet saavutettiin, sillä kokeneiden, Project-IT:n palkkalistoille päätyneiden asiantuntijoiden lisäksi kampanja toi näkyvyyttä yritykselle.

”Rekrytointikampanja onnistui. Project-IT:n työnantajabrändi ja tunnettuus saivat molemmat positiivisen sysäyksen kampanjan aikana. Nämä molemmat ovat hitaasti kehittyviä asioita, mutta kampanjan avulla pääsimme lähemmäs tavoitettamme”, Hägerström kuvailee tyytyväisenä.


Houkutteleva työnantajakuva syntyy HR:n ja markkinoinnin yhteistyöllä

Onnistunut rekrytointikampanja on hyvä esimerkki siitä, mitä hyvää voidaan saada aikaiseksi, kun henkilöstöhallinto ja markkinointi puhuvat keskenään.

”Kampanja kannatti ehdottomasti. Tulokset olivat loistavia, ja ihan varmasti toteutamme vastaavan toistekin. Nyt meillä on valmis konsepti, miten kampanjan avulla voimme tukea perusrekrytointiamme”, Eeva Hägerström sanoo.

Digitaalinen markkinointi ja siihen liittyvät yksityiskohdat muuttuvat äärimmäisen nopeaa vauhtia.

”Encore pysyy markkinoinnin kehityksessä mukana tavalla, johon meillä ei olisi omasta takaa osaamista tai resursseja. On hienoa, että olemme löytäneet kumppanin, jonka osaamiseen ja ajantasaisuuteen voi luottaa. Encorelaiset tietävät, mitä somekanavia pitää hyödyntää ja millaisia jippoja niissä tehdä, että päivityksille saa näkyvyyttä”, Hägerström sanoo, ja jatkaa:

”Markkinoinnin arkinen, lähes päivittäinen pyöritys encorelaisten kanssa on joustavaa, helppoa ja sujuvaa. Aina saa ihmisen kiinni ja asiat järjestyvät. Encorelaiset ovat mukavia, helppoja ja iloisia ihmisiä.”

Kuinka monta työntekijää sinä haluat kuukauden aikana työllistää?

Encore Digital Marketing

Ota yhteyttä!

  • Lomake tallentaa tietoja järjestelmiimme. Voit lukea kuinka käsittelemme tallennettua tietoa tietosuojaselosteestamme.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.