Markkinointiviestintä tuottamaan euroja

Yritysten välinen kilpailu on kiristynyt entisestään, tuotteet ja palvelut ovat niin yhteneväisiä, etteivät laatutekijät muodosta kilpailuetua. Asiakkaiden hintatietoisuus alkaa olla sillä tasolla, ettei hinnallakaan voi enää kilpailla. Asiakastyytyväisyys ei ratkaise kilpailutilannetta, sillä tarjonta on valtava. Koska nykyisessä markkinatilanteessa mikään ei ole itsestään selvää, markkinoinnin rooli on noussut kaikkein tärkeimmäksi. Markkinointi pystyy vaikuttamaan tunteisiin, ajatteluun ja toimintaan, ja näillä kolmelle tekijällä tehdään tällä hetkellä rahaa. Vaikuttaminen koskee niin asiakkaita kuin omaa henkilökuntaa. Markkinoinnin tuottoaste on keskeinen ja ainoa mittari, joka linkittää asiakaskunnan, omistajat sekä sekä sijoittajat. Siksi maailman menestyneimmät yritykset tukeutuvat hyvin pitkäjänteisesti korkeatasoiseen markkinointiosaamiseen.

Markkinoinnin tuottoaste on vahvasti yhteydessä pääoman tuottoasteeseen, ja siksi se tulisikin nostaa minkä tahansa yrityksen strategiseen keskiöön. Markkinoinnin tuottoaste on menestyvän yrityksen tärkein mittari.

tiistai 19.11.2019
kello 8.00-10.30

Toinen Toimisto
Finlaysoninkuja 3, 33210 Tampere

Ohjelma

8.00-8.30

Aamupala

8.30-8.45

Tervetuloa!

Kati Haikola-Mehtälä
Toinen Toimisto

8.45-9.30

Markkinointiviestintä tukemaan liiketoimintaa ja myyntiä

  • Markkinointiviestinnän kompastuskivet
  • Miten markkinointiviestinnän perusasiat laitetaan kuntoon?
  • Liiketoiminnan ja myynnin tavoitteiden mukaan rakennettu markkinointi tuottaa tulosta
  • Maailman menestyneimmät yritykset tukeutuvat korkeatasoiseen markkinointiosaamiseen

Hanne Pitkänen,
Encore Digital Marketing Oy

9.30-10.15

Markkinoinnin kassavirtavaikutus

  • Miten markkinointi vaikuttaa kassavirtaan
  • Markkinoinnin tuottoaste ja sen laskeminen
  • Markkinointiin panostavat tekevät 40% suurempaa kassavirtatulosta
  • Brändiuudistuksen kassavirtavaikutus

Riku Lehtinen,
Strategic Accounting Finland Oy

Puhujat

Kati Haikola-Mehtälä

Toinen Toimisto
 

Toista Toimistoa operoi Kati Haikola-Mehtälä, jolla on pitkä ura myynnin ja myynnin esimiestehtävien parissa. Nykyisin Katin sydän sykkii erityisesti työelämän murrokselle, asiakastuntemukselle ja -kokemukselle.

Hanne pitkänen

Toimitusjohtaja
Encore Digital Marketing Oy

It- ja teknologiayritysten markkinointiviestinnän asiantuntija, auttanut suomalaisia kasvuyrityksiä kehittämään omaa markkinointiviestintäänsä liiketoimintaa ja myyntiä hyödyttäväksi jo 10 vuoden ajan.

Riku Lehtinen

Pääomistaja, hallituksen pj.
Strategic Accounting

Riku Lehtinen on Suomen kokeneimpiin kuuluva kassavirta-analyysiin keskittynyt yritysanalyytikko. Hän on mallintanut omalla metodillaan yli 6.000 yrityksen taloudellisen tilanteen.

Ilmoittaudu

Ilmoittautuminen on päättynyt!

Yhteistyössä

Toinen Toimisto on #CoCreationOffice ja tapahtumiin ja koulutuksiin suunniteltu kohtaamis- ja kokoontumispaikka.

Encore on perustettu palvelemaan yrityksiä syvällisellä ymmärryksellä perinteisestä markkinointiviestinnästä ja sen uudesta, digitaalisesta ulottuvuudesta.

Strategic Accounting on kotimainen liikkeenjohdon konsulttiyritys. Olemme keskittyneet asiakkaidemme kassavirtatuloksen kasvattamiseen digitaalisilla työkaluilla ja henkilökohtaisen johdon tuen avulla.