• Hanne

Menestyvän blogin kirjoittaminen

Hyvin suunniteltu, säännöllinen ja pitkäjänteinen sisällöntuotanto lisää kohderyhmän tietoutta yrityksen asiantuntijuudesta ja osaamisesta.


Sisältöstrategia herättää markkinointiviestinnän henkiin ja pitää huolta markkinoinnille asetettujen tavoitteiden toteutumisesta. Sisältöstrategiassa on määritelty esimerkiksi markkinoinnin ja viestinnän tavoitteet, kohderyhmät, kanavat ja kilpailijat sekä keskeisimmät erottautumistekijät. Ilman huolellisesti tehtyä sisältöstrategiaa ja sen jalkauttavaa sisältösuunnitelmaa on vaikea ryhtyä suunnitelmalliseen, säännölliseen ja pitkäjänteiseen sisällöntuotantoon.


Sisällöntuotanto on markkinointiviestinnän arkea – se on asiakastarinoita, blogeja, ladattavia oppaita, webinaareja ja paljon muuta!


Viisi vinkkiä blogin kirjoittamiseen


Hyvä blogi:

  1. kertoo tarinan

  2. liikkuu sujuvasti mikro- ja makrotasolla

  3. kuvaa osuvasti kohderyhmän haasteen tai ongelman

  4. tarjoaa ratkaisun

  5. sisältää todistusaineistoa, esimerkiksi tutkimustietoa ja tilastoja

Mikro- ja makrotasolla liikkuminen tarkoittaa sitä, että blogi on sidottu johonkin ajankohtaiseen asiaan tai ilmiöön, joka on linkitettävissä yrityksen asiantuntijuuteen tai liiketoimintaan. Esimerkkinä: ilmastomuutos ja sähköautot.


8 katselukertaa0 kommenttia

Viimeisimmät päivitykset

Katso kaikki