Hyvin suunniteltu, säännöllinen ja pitkäjänteinen sisällöntuotanto lisää kohderyhmän tietoutta yrityksen asiantuntijuudesta ja osaamisesta.
Sisältöstrategia herättää markkinointiviestinnän henkiin ja pitää huolta markkinoinnille asetettujen tavoitteiden toteutumisesta. Sisältöstrategiassa on määritelty esimerkiksi markkinoinnin ja viestinnän tavoitteet, kohderyhmät, kanavat ja kilpailijat sekä keskeisimmät erottautumistekijät. Ilman huolellisesti tehtyä sisältöstrategiaa ja sen jalkauttavaa sisältösuunnitelmaa on vaikea ryhtyä suunnitelmalliseen, säännölliseen ja pitkäjänteiseen sisällöntuotantoon.
Sisällöntuotanto on markkinointiviestinnän arkea – se on asiakastarinoita, blogeja, ladattavia oppaita, webinaareja ja paljon muuta!
Viisi vinkkiä blogin kirjoittamiseen
Hyvä blogi:
kertoo tarinan
liikkuu sujuvasti mikro- ja makrotasolla
kuvaa osuvasti kohderyhmän haasteen tai ongelman
tarjoaa ratkaisun
sisältää todistusaineistoa, esimerkiksi tutkimustietoa ja tilastoja
Mikro- ja makrotasolla liikkuminen tarkoittaa sitä, että blogi on sidottu johonkin ajankohtaiseen asiaan tai ilmiöön, joka on linkitettävissä yrityksen asiantuntijuuteen tai liiketoimintaan. Esimerkkinä: ilmastomuutos ja sähköautot.